Followers

HADIAH DARI PERMAISURIKU

Mengingati lembaran semalam
Membuat aku tersenyum
Kadangkala aku menangis
Kerana terlalu banyak perhitungan
Yang terpaksa aku hitungkan

Namun...
Kasih antara kita
Tetap utuh bersama cinta
Yang terlafaz pada detik keramat

Lapan tahun yang lalu
Seakan mengeri
Cintaku dihalangi
Lantas aku pergi.... membawa diri
Dengan doa dan harapan
Agar kau bahagia bersama dengan
Impian dan cita-citamu

Entah mengapa
Kali ini tidak mampu melupakan
Segala-galanya...
Lalu....Jadilah aku seorang perindu

Walaupun diri ini jauh diperantauan
Engkau tetap abadi dalam ingatan
Detik berlalu tanpaku sedar
Mengikat kembali kasih sayang kita
Yang sememangnya mekar
Dalam hati...

Walau seribu dugaan mendatang
Aku pasrah... tidak mahu tertewas lagi
Dengan percikan tohmahan
Lantas... tanpa menoleh
Aku nekad mengakhiri
Selepas Aidilfitri 2009
Sah sudah aku disunting
Menjadi tunangan
Kepada orang yang amat kusayangi

Kini...
Kenangan pilu itu kian lupus
Membawa sinar harapan baru
Semaoga percaturan ku tidak tersilap
Kerana dengan lahirnya puisi ini
Menjadi bukti
Bahawa kasih kita
Impian yang menjadi realiti

Sambutlah...
Kehadiranku sebagai isterimu
Kerana sesungguhnya
Aku telah lama mengimpikan
Kehadiranmu
Sebagai suami mithali yang abadi




Selamat Ulangtahun Kelahiran ke-27 buat suamiku tercinta..i Love U so MucH

No comments: